P4405




smalam aku (sabtu, 14/11/2009) aku telah meninggalkan bilik aku kat kolej perindu, huhu, agak sedeyh, nape ea.???? org sume berebut2 nak duk luar, aku plak sedeyh nak tinggalkan kolej tu, bukan ape, byk kenangan la, antara rumate aku ialah Mizo, Mat Nor, Amar and Nik, diorg mmg sempoi la, dah la sume peminat M.U, Mat Nor je len, die minat Arsenal, so die byk kali kene bahan la ngan kitorg, huhu, tu salah satu aktiviti kitorg, then aku pasni mesti jarang dah nak beli air 'gedegang' rm1 tu, slalu aku bli air soya, budak2 ni pon slalu gak beli, boleh dikatakan tiap2 malam bli... so dah la Mizo si pengumpul tin, siap leh wat menara lg oOo.. huhu kemudian aku rindu kat koop perindu tu, coz tiap2 pg ade jual 'hotdog roll', best giler, rm1.20 satu, aku slalu bli mase nak g kelas, laku dowh hotdog roll tu, kadang2 aku nak g kelas kul 10.30, tgk2 dah habis, so aku slalu gak la berebut2, best sgt... tatau apsal... tatau la kalo tokey yang wat hotdog roll tu letak dadah ke ape, wahahaha~ bahaye2. kenangan len ape lg ea.?? hmm.. owh, sebelum ni aku mmg JARANG giler bwk motor 125z, kalo nak dikirakan, seumur hidup aku la, aku bwk motor 125z 3 kali je, huhu, tp bile aku duk kolej ni, aku slalu pinjam motor Amar, motor 125z, mula2 aku bawak motor die, pergh, asyik salah masuk gear je, dah la ade skali tu kat traffic light, engine motor mati, malu gler aku, sume org tgk, pastu aku dah biase sgt pinjam motor die, aku bleh dikatakan professional dah, wakakakaka~ ye ar, dulu2 aku xde niat langsung nak bli 125z ke, bwk motor yang ade 'clutch' ke, tp bile dah tau bwk motor neyh, trus mcm sem depan nak gune duet PTPTN bli motor, wakakaka (jgn jim, simpan duet tu) ish2.... best yang duk kolej ni sebab aku nak g kelas mane2 senang, jalan kaki je, sebab byk short cut, xkire la kelas ke ape, nak g library je pun kat PTAR1 tu, jalan kaki je beb~ (tp agak penat la) huhu, lg ape ea.?? owh, kitorg slalu gak la konvoi ramai2 satu bilik g uptown mase awal2 sem dulu la, akhir2 sem dah kurg, sume da xde duet, huhu, bile sampai2 je uptown, bukan nak shopping ape pun, pusing2 je, just tgk2 then balik koleh balik, adoii~ nasib bek aku just duk blakang je, kalo aku tukang bwk malas gak aku nak g, hehe~ pastu mase bulan pose, slalu gak la tgk bola kat mamak, coz mase tu uitm unlimited time, bleh kuar masuk ikut suke hati je, ble kene tahan je...

pak guard : "asal masuk lambat ni.?"

pelajar : "pegi sahur la encik"

pak guard : "owh, ok, masuk~"


mudah.!! wakakaka, best2, tp pas raye je, limit sampai kul 11 je, hadoii~ hmm... then yang xbest kat koleh tu xde internet, perghh, tersekse jiwa n raga xde internet, xleh nak duk diam, tp Nik jadi penyelamatnye bile die bli Wimax, so kitorg tong2 la rm15 sowg, byr kat die tiap2 bulan, so happy la balik.. senyum2... :)

lagi satu, yang menariknye, uitm byk bg offer kat pelajar2 duk kolej, contoh baru2 ni mase ngah final exam, ade brother ni dtg bilik,

brother : "abang umur 21 dan keatas ke.?"

aku : "haah, nape ?"

brother : "uitm ade blanjekan rm2000 sowg untuk g gym kat TRUE LIFE selama sebulan untuk pelajar2 kolej perindu, so skang nak 15 org utk penghuni perindu 4 ni"

aku : "rm2000.?? owh ok2"

brother : "haah, rm2000, so skang ni saya ngah cari wakil stiap bilik yang saye g ni, so abang yang bukak pintu, abang la yang dapat"

aku : (dalam hati : "cool arr.!!")

pastu brother tu terang la detail2 die... kemudian..

brother : "abang just bayar rm30 je utk registration"

aku mula terpikir, duit dlam bank aku just ade rm50 je, nak survive utk 2 minggu, mane cukup.!!!!!! so aku pon reply

aku : "xpe la bang, saya xde duet la, abang cari lah org len ea"



begitu saja aku melepaskan peluang keemasan tuk g gym TRUE LIFE. adoi. bukan ape, gym tu mmg popular pon then die punye package utk sebulan, byk giler, ade kick-boxing, yoga, aroma-therapy, mandi hot-tub, ade kelas breakdance, pastu dpt trainer kat gym and bleh gune sume alat and stay dr pg sampai petang, adoii, rugi2, xpe la, dah xde rezeki, nak wat camne kan.? hmmm


tu lah cerita serba sedikit bila ku di bilik P4405, pasni dah jarang dah jumpe rumate2 aku tu sbb sume course and fakulti len2, kene roger2 la baru dpt lepak2, hmm ok la tu dr lost contact trus kan.?? yeah~ sem depan aku hidup suasana rumah sewa plak, di blok 5 seksyen 7, umah flat, tgk la camne citenye plak nnti, hehe, later then~


peace be upon you~~ x)

6 komen:

Ayeen said...

ape? dah x dok kolej? dah duduk sek 7? dekat saje. boleh lepak slalu. haha. tp kesian pasni dah xdak vending machine dah. hahah :p

muNee said...

xpe2...nt kite b'jiran...
blh la lepak slalu di tajmaah or kedai sabar menanti...hehehe

aGym said...

munee : duk umah sewa je la, memasak, (cheewahh~) hahaha

ayeen : yeah, roger2 la nnti, vending machine jgn lupe birthday taun depan, hehehe~

Ayeen said...

cisss! vending machine masih di ingati. baiklah! haha

paCat said...

Leh caya ke menatang tu?

noor haNISAh said...

jauh ke belakang nyer block ko