exhibition at klcc convention centre

pada 25 - 26 mac 2009, minggu lepas la senang cite, ari rabu dan khamis, aku kene ikut bos dan staf-staf len ke exhibition kat klcc convention centre. agak excited gak la coz aku baru 1st time pegi sane. slalu aku lepak kat suria klcc, stesen putra klcc ngan taman klcc tu je.

24 mac 2009

ari selasa, aku n staf-staf len diarahkan untuk mengangkat/mengangkut barang-barang dari office (brochure, meja, kerusi, board, name card, alat-alat tulis dan len-len) dari setiawangsa ke klcc. barang-barang ni semua load kat dlm lori (mitsubishi triton [mcm kereta storm tu]) company punye. agak leceh gak la nak angkat barang tu dari tingkat 3 turun bawah tu. aku pon bawak la barang2 tersebut gune troli. load punye load, muat juga letak semua barang2 tu. kemudian, en,zul (pilot), aku (co-pilot) n kak wanju nek kete tu g klcc. manakala en.zahari (bos no1), en.jibam, en.hadi, en.mail (bos no2) nek kete masing2. mase aku nek kete tu, en.zul bawak laju nak kejar traffic light, fuhh, sempat gak kejar tapi........ kete kitorg hampir langgar kereta myvi (makcik tua) yang dengan selambe masuk lorong tak tentu pasal tanpa bagi signal. en.zul cepat2 tekan break emergency. aku pon panic la gak. hahaa.. nasib bek xde pape, sume selamat, dengan kecekalan dan ketangkasan en.zul, die berjaya handle kereta tu. cuma kesian kat kak wanju yang baru 1st time nek kete tu, trus mengalami trajedi tersebut. (trauma). hehe.. dan kami pon teruskan perjalanan.

sesampai je sane, en.zul tanye pak gad (bangla), "where is the location in this map.?" so pak gad tu pon tunjuk la jalan yang benar. bile sampai pintu tempat angkut barang, aku terkejut, sebab lift die besar giler babeng. bleh muat 2 lori surat khabar lama. tanpa melengahkan masa, kitorg pon angkat sume barang bwk nek atas, tingkat 3, dewan exhibition tu. bile sampai je dewan tu, kelihatan la ramai/banyak company2 len yang tengah mengemas booth diorg. kitorg pon kemas la booth juga. location booth ni memang depan2 pintu masuk. agak strategik. kemudian datang la organizer kat situ, 'marcus evans' name organizer, bukan name orang tau. die bagi la tag name kat sorang. tengok2, aku je yang xde, huhu. then aku kene g register kat luar. so aku pegi je la register dengan pakaian selamber je. g kat counter tu, so register la name aku sebagai exhibitor. bile aku nak masuk je, pap.!!!!! aku kene tahan ngan security dewan tu, bangla gak, pakaian die smart. aku tanye "apsal.?". die jawab "no slippers...". adoii.. aku xdpt masuk dewan tu sebab aku pakai selipar, tadi boleh je, takde hal je, ni tetiba cari pasal ngan aku. puas gak la aku lawan ngan die. nak cakap melayu die xpandai, speaking je. aku plak bile cuak, speaking aku jd gagap la plak. ish2. aku decide nak call bos aku, tgk2 en. hadi kuar dari pintu tu. die nak g wat tag name gak coz die takde, so alang2, aku suh die handle bangla tu, tension aku da, agak lame la pasal selipar tu je, siap panggil organizer tu.. topik utama, pasal selipar aku. mane la aku tau kene pakai kasut kat dewan tu + ari ni bukannye official pon, serabot betul la.. akhirnya, dengan kehandalan en.hadi berbicara, aku dapat masuk, yeah.. padan muke bangla bongok. g balik bangladesh la,.!!! (marah ni) haha~

after that, dah siap kemas2 sume, kitorg pulang ke opis semula dan sambung keesokan harinya.....


25-26 mac 2009
(mende same yg aku wat, so aku cite skali la, hehe)

ari ni aku kene pakai kemas2. slalu g opis pakai seluar jeans ngan tshirt berkolar je. kali ni aku kene pakai style org keje, skali ngan kasut kulit yg aku baru pakai 2 kali. aku kene g awal opis arini, aku, kak wanju, kak lin g skali naik kete en.mail, kitorg pon g la exhibition tu. sesampai je kat sane, kitorg kemas la ape2 yg patut kat booth tu, kasi menarik sket. aku ditugaskan utk bagi brochure kat org lalu lalang kat situ. aku wat muke slambe dengan senyuman aku ni bg je la brochures tu. ade gak rase mcm promoter, haha~ ade gak la org tanye pasal company aku ni, nasib baik aku tau sket2, kalo diorg tanye lebih2, aku suh je kak lin or en. mail jawab. sambil tu, aku ade gak pusing2 kat booth len, ye ar, nak gak information tentang firewall, security, networking, student sains komputer la katekan. aku siap blagak lg mcm aku ni dah org berkejaya + ada company sendiri, haha, tp xpe la kan, bukan selalu, x). dua hari oOOo aku wat camtu, agak letih juga la.. adeyh...




ada gak la makan2 free kat sane, ade yang best, ade yang xbest. layan je la.
pada akhir booth tu, ari khamis, aku dapat byk free gift dr company2 lain, terutamanya dari company panda (die bg cd free) haha, aku collect je la. byk gak aku dapat, pen, note book, key chain. yeah.. aku gembira pada hari tersebut. (mende free, sape xske) huhu. pas dah collect sume gift tu, kitorg pon da start kemas barang2 untuk balik. tp ade masalah plak, en.zul terlupa bwk troli, adoii.. kitorg kene angkut sume barang manually, by hand, pergh, kitorg susun elok2 sume barang, then 3 trip oOoOo nak angkat barang2 sume tu nek lori, fuhh, penat seyh.. xpe, dugaan haha. then, kitorg pon pulang ke opis.. wau.!! agak penat.


thats all je la aku nak story, berikut adalah gambar2 booth kitorg time exhibition tersebut:-

booth Intranium Sdn Bhd


Kak Wanju dan Kak Lin


Ejazul Azim


Kak Lin, Aku, En.Jimie, En.Mail


En.Zahari, En.Zul, Customer, En.Jimie


Booth dah tutup, sudah kemas.!!


free gift


yay.!! mission accomplish.!!




1 komen:

zahidin.zahid said...

en ape nama nie td ek...tak prasan la. en ade tak ambik gambo security tu? nak gak tgk..heheh. kalau ade nnt email eh. ape pun utk pengetahuan convention centre tu mmg takleh pakai selipar klu masuk hall. kalau time build up atas sbb2 keselamatan sbb slalunye kat sane buat special booth..dah mcm buat rumah kat dalam tu. kalau show day tu bergantung pd organiser. biase la kite dtg umah org kena la ikut peraturan ye tak.. jgn marah2 eh. hehe.. tq zahidin.zahid@yahoo.com